Užsikimšus DPF filtrui, dažnas vairuotojas stveriasi už galvos: juk naujas DPF filtras kainuoja didžiulius pinigus, o pigesnės jo alternatyvos yra mažai efektyvios. Kai kurie vairuotojai nutaria visai išpjauti filtrą, tačiau tai yra ne tik nelegalu, bet ir labai kenksminga aplinkai. Be to, išpjovus DPF suodžių filtrą galite susidurti su sunkumais einant techninę apžiūrą, o dėl išpjauto DPF filtro gresia nemenkos baudos. Paprasčiausias, pigiausias ir efektyviausias būdas sutvarkyti problemą – DPF filtro plovimas.
Kodėl užsikemša DPF suodžių filtras?
Iš esmės DPF suodžių filtras neturėtų užsikimšti, jei automobilis eksploatuojamas tinkamai, nes jis pats geba save išsivalyti. Tačiau tam reikalinga važiuoti didesniu pastoviu greičiu apie 25-45 minutes. Tokiu atveju kompiuteris turi laiko nustatyti, kad DPF filtrui atėjo laikas išsivalyti ir jį išvalo. Dažniau važinėjant mieste mažais ir nepastoviais greičiais, DPF suodžių filtras neišsivalo, todėl ilgainiui užsikemša.
DPF suodžių filtras užsikemša ir dėl netvarkingo EGR vožtuvo ar netvarkingos kuro padavimo sistemos. DPF filtras gali užsikimšti net ir dėl naudojamos nekokybiškos variklio alyvos arba jei ji keičiama per retai.
Tiek užsikimšęs DPF filtras kenkia turbinai tiek sugedusi turbina kenkia DPF filtrui. Užsikimšęs DPF filtras gali sugadinti turbiną, nes gavusi didelį slėgį ji pradeda dilti išilgai. O taip pat DPF filtras gali užsikimšti dėl sugedusios turbinos, kuri ilgainiui gali pradėti leisti alyvą į išmetimo sistemą.
Užsikimšusio DPF filtro požymiai
Užsikimšus DPF filtrui, pirmiausia pajusite sumažėjusią variklio galią: automobilio trauka ženkliai sumažės. Dar vienas požymis, kad DPF suodžių filtras yra užsikimšęs – padidėjusios kuro sąnaudos. Taip pat prietaisų skydelyje užsidegs indikacinė lemputė pranešanti, kad filtras užsikimšęs.
Jei pamatysite užsidegusią lemputę – neišsigąskite. Pirmiausia pamėginkite išvažiuoti į trasą ir tolygiu greičiu pravažiuokite 25-45 minutes – galbūt filtrui pavyks pačiam išsivalyti. Jei tai nepadės – nedelsdami kreipkitės dėl DPF filtro plovimo, nes ilgai eksploatuojant automobilį su užsikimšusiu DPF suodžių filtru galima pakenkti kitoms variklio dalims, o papildomas remontas kainuos dar didesnius pinigus.
Kaip vyksta DPF filtro plovimas
Tam, kad būtų galima atlikti DPF filtro plovimą, pirmiausia jį reikia patikrinti ir išmontuoti. DPF filtras prieš plovimą patikrinamas dukart: pirmiausia dar neišmontavus patikrinamas vidinis slėgis filtre, antrą kartą slėgis tikrinamas jau išmontavus.
Patikrinus DPF filtrą, jis dedamas į plovimui skirtą slėginį įrenginį, kuriame yra plaunamas specialia chemija ir vandeniu: įrenginys priverčia cirkuliuoti ploviklius DPF filtre taip jį plaudamas. Plaunant iš DPF filtro pašalinami visi teršalai.
Įrenginiui baigus plovimą, DPF filtras džiovinamas ir vėl tikrinamas jo vidinis slėgis. Jei slėgio tikrinimo duomenys atitinka, filtras montuojamas atgal į automobilį, kur pakartotinai matuojamas filtro vidinis slėgis. Prie automobilio prijungiamas kompiuteris, kurio pagalba ištrinama užsikimšusio DPF filtro klaida, todėl akių nebadys deganti indikacinė lemputė.
DPF filtro plovimo nauda
DPF filtro plovimas vienareikšmiškai yra pats geriausias būdas atkurti jo funkcionalumą kainos ir kokybės atžvilgiu. Atlikus DPF filtro plovimą, jis tarnauja taip pat ilgai, kiek ir naujas. Paprastai tiek išplovus filtrą, tiek pakeitus nauju, DPF filtras tarnaus 140 000 – 200 000 km. Tačiau, kitaip nei naujas filtras, DPF filtro plovimas padės Jums sutaupyti iki 70 proc. sumos. Be to, atlikus DPF filtro plovimą, ne tik sumažės kuro sąnaudos, tačiau variklis vėl atgaus savo galią, todėl jausis padidėjusi trauka.